top of page

Spørsmål & Svar (FAQ)
 

Skulle du ikke finne den informasjonen du leter etter så ta gjerne kontakt med oss,

enten ved chatte-tjenesten nede til høyre, via skjema, på mail eller telefon.

Vi svarer så fort som mulig, også i helgene.

HVA ER NATTCUP?:
Nattcup er en turboturnering hvor en spiller mange, men korte kamper. På den måten trenger en ikke mange innbyttere og alle er med å bidrar. Det er fokus på underholdning, og selv om vi holder oss til tradisjonelle håndballregler vil det gjennom turneringen deles ut premier, heder og ære til spektakulære prestasjoner - enten som lag eller spiller. Det vil også være utbredt bruk av musikk og lydshow, også underveis i kampene.


VIKTIGE DATOER MOT NESTE TURERING (ROMJULEN 2025)

01.04.25 - Påmeldingen åpner med Early Bird, 50 % RABATT (inntil 10 lag per arrangement)
01.11.25 - Påmeldingsfrist for lagene (eller når 50 lag er nådd per arrangement)
01.11.25 - Siste frist for dommerpåmelding
(om det ikke er nok dommere påmeldt)
15.11.25 - Frist for å bestille deltakerkort/tjenester (og navnelister for de som har booket hotell)

30.11.25 - Kampoppsett publiseres

08.12.25 - Siste frist for innspill på kampoppsett
15.12.25 - Siste frist for å registrere spillere

29.12.25 - Turneringsstart
30.12.25 - Turneringen avsluttes
Det vil være mulighet for Early bird under arrangementene inn mot neste arrangement, Påsken 2026

DELTAKERKORT/TJENESTER

D-KORT (200,- per person): Deltakerkort inkluderer offisiell cup t-skjorte


A-KORT (500,- per person): Inkluderer deltakerkort og en overnatting på skole (må medbringe liggeunderlag og sovepose selv). Om en medbringer luftmadrass kan denne maks være 75 cm bred per person.

 

AA-KORT (650,- per person): Inkluderer en overnatting på skole, med feltseng og sovepose inkludert (lurt å medbringe et stretch-laken og en pute). Perfekt for lag som vil ha mindre bagasje.

AAA-KORT (875,- per person): Inkluderer en overnatting på hotell, inkludert frokost.
 

Alle deltakerkort og/eller tjenester kjøpes samlet via påmeldingssiden til Profixio innen 15. november 2025.

BESPISNING

Det er felles meny for hele turneringen, med lokale innslag av spesialiteter. Det sikrer at menyen du får presentert her i forkant av arrangementene vil være tilgjengelig i den lokale kiosken. Det vil serveres både varme- og kalde retter - i tillegg til typiske kioskartikler.

PREMIERING

Det er kun lagspremiering ut i fra plassering i A- eller B-sluttspill. Det spilles kun finaler og vinner og nummer 2 premieres samt finalens MVP (beste spiller). Det spilles ikke bronsefinaler.

OVERNATTING

Vi tilbyr tre ulike overnattingsalternativer:

A-kort: Overnatting på skole. Hvert lag tildeles ett eget klasserom. Det er ingen fasiliteter, så en må selv medbringe luftmadrass eller liggeunderlag samt sovepose eller lignende.

AA-kort: Overnatting på skole. Hvert lag tildeles ett eget klasserom. Inkluderer feltsenger med sovepose.

 

Skolene har betjent kiosk. Det er bemannet med nattevakter men lagene må selv stille med:

- minst en voksen (over 23 år)

- oppdatert liste over antall og navn på alle som overnatter (ihht. brannforskriftene)

- ansvarlig for å påse at det er stille på rommene senest kl.24:00.

AAA-kort: Overnatting på hotell. Innkvarteringens priser er basert på firemanns rom. Tillegg i pris for enkelt- eller dobbeltrom er 500,- per person. Frokost serveres på hotellet.

ARENAER

Nattcup Region Øst (arr: Fjellhammer IL)
Fjellhamar Arena (2 baner)
Fjellhamar Skole, (overnatting)

Thon Hotel Snø (overnatting)

Alle kampene foregår innendørs. Full rigg som om det var en eliteseriekamp. Det betyr lyd- og lysshow, speaker, storskjerm og premiesermoni og kåring av finalens MVP.

REGLEMENT

Våre turneringsregler ligger inn under Profixio-appen. Trykk påmelding og navigere til reglement, eller klikk her!

DOMMERE/FUNKSJONÆRER

Dommerpåmelding skjer i Profixio-appen. Trykk påmelding og navigere til påmelding av dommere, eller klikk her! Om du ønsker å være en del av vår fantastiske arrangørstab så er det mange oppgaver som skal løses under slike turneringer. Ta kontakt med hello@playhandball.no og meld deg disponibel :)

Dommere og funksjonærer er en viktig del av det å gjennomføre en cup. Derfor har vi egne folk som har til oppgave bare å passe på dere. Blant annet vil våre dommerverter og observatører sørge for god oppfølging og finne riktig nivå både i innledende- og finalerunder.

Vi tar i mot dommere fra heleNorge, men dekker kun kost og losji med intern forpleining. Reisegodtgjørelse blir ikke dekket.
Satsene for kamper er som følger: 
13 år - 16 år: 75,- per kamp (1x13 minutter)

PRISER/ØKONOMI

Påmeldingsavgifter:
G/J-13 til G/J16: 
For 1. lag: 2.000,- per lag

For 2. lag: 1.500,- per lag
For 3. lag, osv.: 1.000,- per lag
Om det fortsatt er ledige Early Bird så gjelder disse kun for 1. lag

D-kort: 200,- per deltaker
A-kort: 500,- per deltaker
AA-kort: 65
0,- per deltaker

AAA-kort: 875,- per deltaker

SPILLTILBUD/ANTALL KAMPER/BALLSTØRRELSER

Vi satser på stor variasjon av lag fra hele regionen som gjør at en ikke møter de samme som en gjør gjennom sesongen. Her blir det sportslige utfordringer og sluttspill som gjør en treffer sitt nivå.

- G/J-13 til G/J-16 spiller fire innledende samt A- eller B-sluttspill

Spilletid per kamp:
Alle kamper spilles  1 x 13 minutter

Ballstørrelser:

- G/J-13 og G/J-14 spiller med 1'er

- G/J-15 og G/J-16 spiller med 2'er

TRANSPORT/PARKERING

Vi oppfordrer alle som har mulighet til å ta kollektivt til og fra hallene.

​BIL:

Er du avhengig av bil disponerer vi parkeringsplasser ved alle kommunale haller (begrenset kapasitet + betaling)

SOSIALT/HAPPENING

Det skjer noe hele døgnet, ikke bare på parketten.

SCENE: 

På scenen blir det forskjellig underholdning gjennom hele dag/natt. Her vil også premieutdelingen for de yngste skje. 

MESSESTANDS:

Alle våre samarbeidspartnere vil stille med stands. Her kan du kjøpe alt fra klister, tape og isposer til å få en avslappende massasje. Området byr også på flere morsomme konkurranser som hvem som skyter hardest eller er mest treffsikker. Det kommer til å bli liv og røre mellom kampene, det er sikkert!

BAD:

De hallene med bad vil holde disse åpne. Det er påbudt med badehette som må medbringes, eller kan kjøpes på stedet. Det er badevakter fra kommunen.

FOODTRUCKS/MATBODER:

Både lokale og tilreisende matopplevelser vil stå for serveringen denne helgen. Det kulinariske kjøkken finnes i og rundt hallene du besøker. Ønsker du eller ditt firma standplass så ta kontakt.

INFO/SEKRETARIAT/MEETING POINT

Hovedinformasjonen er plassert ved kioskområdet. Her vil du få all informasjon du trenger, samt hente/kjøpe den offisielle cup t-skjorten. Cupkomitéen er samlet på kontoret i hallen. Her sitter alle de ansvarlige for hele turneringen så du kan trygt komme innom om du trenger hjelp med små og store spørsmål som ikke kan besvares i hovedinformasjonen. Dommerne får også sitt eget rom i nær tilknytning og vi disponerer egne biler som kan bistå med "nødhjelp".

SANITET & SIKKERHET

Vi har eget sanitetsteam. Har du behov for hjelp med alt fra gnagsår til litt større medisinsk bistand så kan du komme innom. I tillegg har vi tryggheten med at de lokale sykehus er kun et steinkast unna om lege skal bli nødvendig. 

Vi har også flere personer som skal bistå med et trygt opphold både på og rundt cupen. Disse trivselsvertene bistår med alt fra å finne igjen mistet utstyr til å hjelpe folk å finne igjen hverandre. Turneringens "meeting point" befinner seg godt merket rett ved hovedinngangen.

bottom of page